torsdag 7 maj 2009

Kocken från helvetet.

Eftersom det är dissningsvecka här på Hela Tiden, så tänkte jag nu ge mig på nästa person som jag ogillar djupt.

Gordon Ramsay. Ni vet den koppärrige engelske kocken. Han som är så elak så man tror att han är sprungen ur helvetets förgårdar. Alla program han är med i går ut på att han ska gapa, skrika och kränka. Och jag börjar känna mig rejält trött på hela konceptet.

Hells kitchen på TV3 orkar jag inte ens titta på längre. Inte ett helt program. Det stressar mig så till den milda grad att jag får hjärtklappning.

Ja, jag veeeet att det är image och att han bara odlar myten om sig själv, men varför ska jag behöva sitta med andan i halsen och se människor bli snodda på allt vad stolthet och självkänsla heter?

Hur är det möjligt att någon ostraffat kan vara så fruuuuuktansvärt otrevlig som Gordon Ramsey? Och varför? Det är åt helvete som han förolämpar, kränker och skrämmer skiten ur folk. Och att veta att han har gjort sig en förmögenhet på sina vrålande vansinnesutbrott gör mig ännu mer sur.

Varför har det blivit en sanning i just den högre restaurangskolan att man måste kuvas till bra kock? Jag köper inte den larviga myten. (Lena Dur Ulfsdotter Högnelid kanske kunde starta restaurangskola där hon kunde massera och gullsjunga sina adepter till bra kockar.)

Hur som helst så orkar jag inte höra Gordon Ramsey vråla "You fucking lazy bitch" och "you are so fat you don´t deserve to live" i min tv en gång till. Jag hoppas att någon av hans offer drämmer en traktörpanna i tinningen på honom. Eller sticker Globalkniven i honom så att han dör och hamnar i kockhimlen. Eller i kockhelvetet, snarare.

Då kan han sitta där på en molntapp och vråla fuck, fuck, fuck tills fan kommer och avlöser honom. Jag skiter i vilket.

7 kommentarer:

Chrillo sa...

Men....helt ärligt.
Det finns massor av tv-program som jag inte gillar.
Mitt trix är att låta bli att titta på dem.
Jag vet, ett förnumstigt inlägg...men allvarligt Ank.
Stäng av!

Ank sa...

Oj, här slank det minsann i en insändare från Expressen i kommentarsfältet. Dagens Ris.

Jo jag stänger av, om du läser noga. Men jag tycker ändå att man kan få undra huruvida det är en bra idé att gör sig en karriär på att skrämma skiten ur folk. Fame by fear! Men förlåt då, för fan.

Anonym sa...

En gång då jag befann mig i Fashionabla St.Tropez på en dito fashionabel krog så drog plötsligt Mr.G.Ramsey och entourage in...de var som rock-stjärnor..alla, normalt oerhört nonchalanta fransmän, rände som tättingar för sällskapet..som om han var där för att stänga ner krogen på stående fot! Killen har onekligen satt skräck i varenda krögare från Norr till Söder, den saken är klar. Vidrigt avsnitt här sist, där alla ska lära sig stycka en ko rätt(är det inte slaktarens jobb!?) och sitter och kräks mellan snitten...nej tack..även jag klar med Gordon numer.
Sussi

Anonym sa...

Han är vidrig! Orkar inte ens se en trailer med honom. Betvivlar dessutom att han ens är en särskilt duktig kock. Tacka vet jag Jamie! Han slänger förvisso kryddor lite töntigt på tallriken men han försöker ändå rädda skolbarnen.

/Lilla M

Anonym sa...

Den koppärrige jäveln borde dö! Ha en trevlig kväll. Steena line

Anonym sa...

Eftersom klientelet på den här bloggen nu ofta hemfaller åt nostalgiska återblickar så måste jag lyfta fram Ria Wägner. Ingen kunde vinka med handryggen som hon.
Och bara ordet handrygg ger rysningar längs hela... stycka det den som kan.

Anonym sa...

Håller med tidigare kommenterare. Ria ruled! Handrygg är ett utomordentligt fint ord som borde få mer utrymme, tyvärr inte ett sånt ord man bara kan börja använda lite här och ja, oss emellan sagt, där..men man kan ju obstruera i samtalet och spontant ändå få in "handrygg" lite oväntat! Jag ska helt klart börja med det..
Sussi