måndag 11 maj 2009

Ett vandrande mysterium.

Någon kanske minns de bortslängda gympadojorna. Det visade sig att de inte var bortslängda. För idag dök de upp. Och det absolut konstigaste är att jag inte vet varifrån.

Plötsligt när jag öppnade garderobsdörren så ramlade de bara fram. Från ingenstans. Från en plats där jag letat tusen gånger. Som om de aldrig hade varit borta. Jag tycker att det här känns väldigt spooky, men det finns säkert en rimlig förklaring. Precis som det finns en rimlig förklaring till att jorden är rund, fast den ser jävligt platt ut.

Hursom helst, det viktiga är att de är tillbaka. I morgon ska jag provgå dem. Om de inte försvinner i natt igen.

Jag hoppas på det bästa.

5 kommentarer:

Anonym sa...

För djävligt när sånt händer. Det sker även här, hos mig, att saker bara är borta från en dag till en annan. Jag har bokstavligt talat vänt upp och ner på hela lägenheten efter en helt ny tröja, och den står icke att finna!! Det gör mig så galen att jag börjar misstänka varenda människa jag känner och som någonsin varit hemma hos mig för att vara tjuvar..som knött in sig hem till mig bara för att sno min svarta tröja...tråkigt när man sneglar på morsan, när hon ska till toaletten..för hon kanske gör en avstickare till min garderob för att sno ngt mer..och DÅ..tar jag henne på bar gärning..när det blir så (skämt åsido som frukthandlarn sa..)..för en tröja..för det är för jävla konstigt verkligen..man kan bli galen för mindre...jag kan absolut inte släppa det.

Anonym sa...

Sa Sussi...glömde säga det. Man måste ju underteckna dessa viktigheter för Jösse namn!

Ank sa...

Jag anade nästan att det var du, Sussi. Och tänk att din morsa är en simpel tröjtjyv. Det var tråkigt att höra.

Anonym sa...

Jag vet...mkt trodde jag henne om..men nu detta! Ja, det är inte kul..nästan som när Perelli upptäckte mördare bakåt i leden i sin släkt..Tvi vale!
sussi

Anonym sa...

Tror fortfarande att det var silverfiskarna. Nu har de tröttnat på dina nya skor och bestämt sig för att lämna tillbaks dem. Kolla ordentligt inuti så de inte har borrat hål så att skorna plötsligt läcker.

/Lilla M