fredag 29 maj 2009

Äntligen 2

Jag ska också släppa en bok i höst. Den ska handla om en medelålders arbetslös singelbrud, som har bott ett tag i Hökarängen, men som flyttar tillbaka till Herrängen, där hon vuxit upp. Hon stannar helst hemma i tv-soffan och går i närkamp med boxen.


Ibland tar hon sig dock samman och går ner på den lokala pizzerian, där hon beställer en inbakad med lövbit och bea och en halv karaff rött. Efter lite resultatlöst flirtande med den syrianske servitören går hon sedan hem och hoppas på att få sova den ovaggade rödvinssömnen. Men det får hon inte, eftersom hon är i den åldern då man har sömnrubbningar.

Enligt mig kommer boken att innehålla mycket tristess, sexbrist, noppiga Lindex-kläder och ensamhet.

Ni kan knappt bärga er. Som ni har väntat...

Eller så tar jag den enkla vägen och skriver ett standardverk om livet runt Stureplan. Det går nog fortare.

7 kommentarer:

Annelie sa...

Shit, bor du i Herrängen? Vi är ju typ liksom nästan grannar :-)

Anonym sa...

Själv väntar jag med spänning på nästa självbiografi av ett 22-årigt fotbollsproffs. Tänk vad mycket han måste ha hunnit uppleva...

/Lilla M

Anonym sa...

På riktigt, jag KAN nästan inte bärga mig.
Du hade mig fast vid "det resultatlösa flirtandet med den syrianske servitören".

Jag vill veta!
Frk Falk - född på stureplan med en plånbok från hökarängen.

Anonym sa...

Jag köper din bok oavsett vad den kommer att avhandla, även om ensamhet alltid är ett favoritämne..alltid intressant! Men Herrgud vad det var roligt att se er idag, jag kände mig riktigt uppåt när jag åkte hemåt. Så pass att jag gjorde TVÅ nya inlägg helt ivrigt. Inte skulle jag drömma om att jag skulle ha möten av det här slaget och GILLA det! Tack för detta!
Frk Falk, Johanna har minaskvanner.blogspot.com, hon blev väldigt glad över hälsning från dig och din bror!
Ja nä, då är det väl kväll nu då.
Sussi

Ank sa...

Sussi, kan bara hålla med. Otroligt kul att ses äntligen!! Täckelsen har fallit. Och en sån trevlig sandal, sen....

Själv skyndade jag vidare till nästa studentmottagning och efter den var jag jag så stinn på kycklingspett, chokladdoppade jordgubbar och bubbel att jag inte skrev några inlägg alls. Jag åkte helt enkelt ut och lade mig på landet och spjälkade maten istället. Och fick lite bruna fötter på kuppen. Vilken f a n t a s t i s k helg.
Tjing

Anonym sa...

Gott att höra att du även har vett att prioritera! Bra. Jag befinner mig nu på Prtixol på Mallorca och har solat fot i stort sett hela dagen, folk omkring mig insisterar på faktor 15 MINST, detta anser jag vara för amatörer. Kan möjligen sträcka mig till 6. Icke en decimal till.Ja, det var förbaske mig det trevligaste som hänt på länge att sitta där och hålla med varandra i solen! Hoppas jag snubblar på dig snart igen, tills dess fortsätter allt precis som vanligt. Som nu t.ex, nu är det natt och det ska sovas här på hotellet, iallafall på mitt rum men inte på Norrmännens intill mig tydligen..de och deras olja och Schlagervinster. Stryk ska de naturligtvis ha.
Godnatt.
Sussi

Godiva sa...

Åh, en bok att bli rörd av. Skriv snart!