söndag 3 maj 2009

Helgsummering.

Två ilandsproblem och en otroligt överrumplande nyhet så här i slutklämmen på helgen:

1. Det är jobbigt för oss som har pörten i havsbandet att det är så himla mycket kyligare därute än i stan så här års. Man måste ju sitta inomhus och titta ut på sol, hägrar, sälar, gullvivor och lamm. Medan folk går i shorts i stan. Det är fan i mig inte rättvist.

2. Ikväll ringde jag och beställde pizza. Jag ville ha nåt med parmaskinka, ruccola och kanske en liten pinjenöt. Men när jag kom hem hade jag av misstag fått en pizza med en jävla massa olika sorters ost på. Och så lite basilika på toppen, så att man skulle få i sig något grönt! Vilken monster till pizza detta var. En fruktansvärd sjunkbomb! Hur kan någon ens tänka ut en pizza med mozarella, chevre, parmesan och gorgonzola. Tvi vale, jag kommer aldrig mer att äta igen. Jag gick upp 8 kilo på 15 minuter. Jag rapar gorgonzola. Jag är chockad!

3. På väg hem från landet varnade de på radion för att det sprang en varg på motorvägsbron vid Södertälje. En varg! Mycket hade jag kunnat räkna ut i förväg, men a l d r i g detta!

Say cheese pizza!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Satt just och tittade lite på SVT24 och såg jättemärkligt sammansatta Charlotte Perelli i full färd med att släktforska (klädd som en glädjeflicka i svarta spetsstrumpor och "jag-är-en-dålig-flicka-kängor" med skyhöga klackar till)och hon utbrast "Tvi vale" då hon fick reda på att hon hade en mördare i släkten, på sin pappas sida! Väldigt roligt uttryck som man inte hör så ofta trots allt, och så fick jag "återhöra" det så snart här i Pizza-sammanhang! Oavsett vad som kommer på Pizzan, som man inte beställt, är av ondo!
Man blir ju ursinnig!! Icke moshamt..(hur stavar Norrmännen detta användbara ord?)
Sussi

Ank sa...

Tvi vale är ett prima uttryck, som jag då och då använder helt utan ironi. Men då brukar folk titta konstigt. Jag kan också på fullt allvar säga Usch´aan, eftersom jag är östgöte, men då är det ingen som förstår vad jag säger överhuvud taget.

Charlotte Perelli ser mer och mer konstig ut för varje gång hon visar sig, men innanför de förstorade brösten dunkar ett varmt och gott hjärta. Synd bara att hon inte erkänner att hon är fixad. Det blir så konstig stämning när hon förnekar det alla kan se.

Morsomt tror jag det stavas.

Anonym sa...

Visste du att djupfryst pizza som man köper på ica är den vanligaste maten i norge? På riktigt.
Det är icke saerdeli morsomt.
Och apropå ost så har just fetaost börjat säljas där och haloumi vet de inte vad det är.
Potatis säljs på burk.
De häller brunsaus gjort på pulver över all mat.

Hilsen fra "låt dig aldrig bli bjuden på middag av en norrman" på karlavägen

Anonym sa...

Konstig stämning sa Bull.
Ja, det är just det, mitt i allt superplastigt verkar det vara fråga om en snäll, rejäl person med goda avsikter! Jag tycker om henne fast jag absolut inte vet ett dugg om henne..men FAN vad hon styr ut sig! Men ingen ska ta ifrån henne att hon sjunger renast av dem alla, som alla Dansbandsbrudar!
Ja, åter igen...de gamla fina uttrycken täcker upp..jag envisas med att säga "adjö" istället för hej då i telefonen, till kunder, till Taxi-stockholm..och jag kan nästan höra hur de, på tecknat vis, tittar på luren innan de lägger på...
Adjö så länge,
Sussi

Anonym sa...

Även om jag kan känna att "Tvi vale" is an understatement vid upptäckt av mördare..övertygad om att jag skulle ta till betydligt mer färggranna ord vid en sådan upptäckt..haha!
Är det sol eller kallt idag..ser kallt ut.
Sussi

Anonym sa...

Läste att den stackars vargen blev överkörd. Hoppas att det inte var av Corolan.
/Lilla M

Anonym sa...

Jag är ledsen Ank men jag måste bara få säga några ord om Perelli. Vad faan är det som gör att alla tycker att hon Är Så Gullig...trots allt. Det tycker Inte jag. Hon har ju snart överträffat Carola i storhetsvansinne. Om ni inte tror mig så gå in på hennes blogg.
Jag kan stäcka mig till att hon är smartare än vad hon ser ut, och ska vi väl alla vara tacksamma för. Nej, hennes stjärnstatus förstår jag inte.

Ank sa...

Perellis stjärnstatus kan verkligen diskuteras. Hon har ju i princip bara haft en hitlåt i hela sitt yrkesliv.
Däremot har hon uppenbarligen något annat som intresserar folk - eftersom hon fortfarande har en karriär, menar jag.

Jag har, till skillnad från de flesta som har åsikter om henne, faktiskt jobbat en hel del med henne och har lite koll på henne. Hon är enligt min uppfattning en trevlig, rolig och hyfsat oneurotisk person med ett gott hjärta. Dessutom kan hon handmjölka en ko. Hon är pålitlig, tydlig, en jävla arbetsmyra och totalt utan divafasoner när det blir skarpt läge. Då bara jobbar hon på. Sådana är dom, de som är fostrade på dansbandsturné. Lotta Engberg är samma sort.

Vad gäller hennes kläder, smink och hår så håller jag med om att hon kan se lite fnaskig ut ibland (fast det finns nog en tanke med det också), men lika ofta är hon elegant så man baxnar. Och hennes skor.... Herregud, vilka jävla snygga dojor hon har i garderoben.

Perellis blogg har jag ingen lust att läsa, för hon kan inte skriva och så är hon en särskrivare av rang och skriver "fniss fniss" och "ha ha" hela tiden.

Nu vill jag inte prata om Charlotte Perelli längre. För så intressant är hon inte.

Lilla M, det var inte Ayatollah Corolla som körde över vargen. God bless it´s soul.

Anonym sa...

Ja, men ett sista medhåll vill jag knö in här. Det är just dessa egenskaper i kombination med att veta hur man handskas med en ko, som gör att man gillar hem´nne, trots att hon väljer att se ut som en Italiensk call-girl. De är rediga de där brudarna. Lotta Engberg kör turnébussen själv. Gott gry!
Så, nu säger jag inte ett knyst till i ämnet.
Sussi

Ank sa...

Sann historia om Lotta Engberg:

Storsjöyran i Östersund i början av nittiotalet. Halva artist-Sverige är på plats.
Lotta kliver fram till känd manlig popstjärna, som hon känner sedan länge. Hon dunkar honom så hårt i ryggen att den fragile popstjärnan håller på att ramla omkull. Sedan utbrister hon:
-Tjenare. Nu vet man nog fan att man är på turné, när man inte har tvättat sig i hugget på fem dar.

Där snackar vi Lotta Engberg!

Anonym sa...

Haha, typ ngt sådant berättade min mamma om henne idag..hon var helt chockad över hur "färgstark" hon är i sitt språk och hur detaljerat hon delger omgivningen om allt som rör...snusk...jag känner att jag blir rädd för såna människor, men gillar dem på behörigt avstånd.
Gillar att hon inte verkar ägna sig åt ngn större tillgörsel..även om hon kanske håller inne med de grövsta historierna under Bingolotto-sändningarna, turligt nog.

Sussi

Ank sa...

Allt din mamma berättat är sant och troligen värre.