lördag 9 maj 2009

Hjärnsläpp.

Vad läskigt, min hjärna simmar omkring i tjock olja. Det känns som om den inte går på alla cylindrar.

Har just försökt lösa Melodikrysset och kommer inte på vad han Lassgård heter i förnamn. Jag minns inte heller vad hon sångerskan och skådisen heter, som sjöng Beast of Burden. Vad fan, henne gillar jag ju jättemycket! Vidare kommer jag inte ihåg vad en av sångerskorna i Mama Mia heter. Jag vet det inne i huvudet, men jag får inte ut det. Och hon den blonda, som var med i Fame, vad i herrans namn heter hon?

Jag tänker och tänker så det värker, men jag kommer inte ihåg någonting. Som om hela huvudet är inbäddat i bomull. Har det hänt nåt över natten, kanske? Har jag fått en liten stroke eller nåt?

Nej, jag är nog bara trött. För vänta.... nu känner jag att hjärnan så smått börjar kicka igång. Heter han inte Rolf, han Lassgård? Och visst fan, Bette Midler var det ju och Gunilla Backman. Jessica Andersson. Sakta men säkert kommer det tillbaka.

Man tackar. Ännu en dag med minnet i behåll.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag heter fortfarande...vafan va det nu igen?
Jo just det - Eddie Oliva!
Jag känner Sonja Stjärnqvist också. Tror jag.
Och Elenor Bodel.

Ank sa...

Eddie!
Brukade inte du hänga mycket med hon, vad heter hon nu igen, som är så jättestor och svart...... Cy..nånting.... Cyndie Lauper?? Ni gav ut en singel tillsammans som hette nånting som jag har glömt bort, tror jag. Eller?

undrar Ulla Sallert

Anonym sa...

Cyndie Piiiters varé väl?
varma hälsningar från Karin o Anders Glenmark

Anonym sa...

Cy...cy...cy..vafaan...cyskonen Bornemark kanske det var? Eller Born born Bornebousch va?
Born Born Born to be alive spelade han in va hette han nu igen... Patrick eh eh Patrik I nånting Israelsson. Eller var det...Sven Lindahl?

Lite virrig just nu!
Pu...ss!
Bruno (Winzell)
nej det går ju inte - jag är ju död, jag menar han är ju det. Alltså måste jag vara...nån annan. Kanske Peter Settman.

Anonym sa...

Men det är så hemskt när det blir så..jag blir fysiskt illamående när jag plötsligt, likt en sjuk människa, inte kan få ur mig ett namn som jag så vääl vet och kan. Häromdagen kunde jag inte för mitt liv säga "Marlon Brando"..fatta!? Fick gå bakvägen och googla "Sista tangon i Paris"..usch vad skrämmande..och man undrar ju på allvar hur det ska bli sen...ska man inte kunna minnas hälsningsfrasen "hej" då längre?! Sitta och ropa något helt annat som ett knäppo...jag bävar!!
Sussi