onsdag 21 maj 2008

Året var 1958

Jag tänkte jag skulle kolla vad som hände idag för exakt 50 år sedan, nämligen den 21 maj 1958.

Det var inte mycket. Jag hittade bara en grej och det är så underligt så jag knappt förstår vad det handlar om:

May 21, 1958
"United Kingdom Postmaster General Ernest Marples announces that from December, Subscriber Trunk Dialling will be introduced in the Bristol area."

Jag antar att det handlar om att man för första gången kunde ringa upp själv och slapp gå via en telefonist - i Bristol då´rå.

Men hände det verkligen ingenting mer av värde den dagen, utanför the Bristol area? Jo, i Sverige föddes det en rar liten gosse med utstående öron. Min älskade bror!

Hattar i luftenoch champagnekorkar!

HURRA! Hurra! HURRA! Hurra! HURRA! Hurra! HURRA! Hurra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhå!
Gratta från TV-K också med en liten extra kram!