fredag 9 maj 2008

Hur ska ni komma igen efter älgdöden?

Jag läser en artikel i SvD Näringsliv som jag inte vet hur jag ska förhålla mig till. Den uppfyller halva sista sidan och handlar om en man som, jag citerar, "i helgen drabbades av en ekonomisk och personlig katastrof när tre av familjens fyra älgar dog av stress....."

Mannen, som heter Kjell Svensson, driver en s k älgpark i Virum utanför Vimmerby och det var här som tre fjärdedelar av älgbeståndet av okänd anledning lade sig ner och dog i helgen.

Men livet går vidare i Virum. -"Man måste komma igen, man kan inte bara bryta ihop", säger Kjell och ska i dagarna åka ner till Skåne och hämta en ny älg.

Jag undrar vad en älg kostar nu för tiden?

2 kommentarer:

Dominik sa...

hahahahahahahahaha

Ank sa...

Tänk att du är inne och tittar på min lilla blogg, Dompovitch. Vad trevligt. Du är så välkommen.
Kram