måndag 5 maj 2008

Nej!!

Hur kunde jag glömma bort att det var stora Världsskratt-dagen i går. Jag brukar ju ansluta varje år och skratta i grupp, det är så himla förlösande.


Och så läser jag i tidningen om en tjej som heter Mona Saile-Veser. Hon är skrattinstruktör från Arvika och hon missade minsann inte gårdagens event. Då skrattade hon visserligen bara i en liten grupp med vänner, men nästa år tänker hon locka ut hela Arvika för att skratta i tre minuter mot våld och krig. Barnen i Darfur tackar henne på förhand.

2 kommentarer:

Liselott sa...

Det finns ett uttryck som heter: " Ett gott skratt förlänger livet". Det tror jag stämmer. Om man möter bekymren med ett leende i hjärtat kommer våren tidigt som jag brukar tänka.

Hakim sa...

Jag tycker bästa komiker är Adde Malmberg Han hädar inte ofta.