måndag 5 maj 2008

Kärringkommentar 8

En god vän tycker att det är konstigt att så många använder halvnakna presentationsbilder av sig själva på Facebook. Jag håller med henne. Det finns många porrbollar därute.


En annan märklig sak slår mig när jag tittar på inredningsprogram på tv: Varför har alla kvinnliga inredare jätteurringade kläder när de vet att de ska krypa omkring på golvet och luta sig framåt över målarpytsar och allt vad de håller på med? Tänker de "Vad trevligt, idag ska jag visa lökarna för hela svenska folket igen"? Jag säger som min pappa: - Det var mig ett besvärande decolletage. På bästa sändningstid och allt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med!!
Usch! En person onödigt nära mig under tid i livet hade en ringning som kunde väcka döda.
Manliga kollegor hörde inte ett ljud av vad hon sa på mötena.
Kanske säger mer om manssläktet än och ringningen men ändå!

Fru Göbbels

Liselott sa...

Jag tycker att samhället måste bli mer tillåtande så att man kan bejaka sin kvinnlighet och stolthet över sin kropp utan att behöva riskera att bli betraktad som lätt på foten. I dag finns det många kvinnor som kombinerar utmanande klädsel och framgångsrika karriärer. Ett exempel är Linda Rosing som tidigare varit TV-artist, profesionell pokerspelare och nu utbildat sig till flygvärdinna.

Ank sa...

Palten, din skämtartikel. Lägg av!!!