tisdag 13 maj 2008

Kärringkommentar 9

Igår hade jag närkontakt med Riktigt Dålig Service och det får mig att skriva följande pamflett:

Vad jag tycker att man ska kunna kräva av folk som jobbar i affär, t o m av de som jobbar på SevenEleven:
1. Att de tittar på kunden när kunden gör sin beställning.
2. Att de inte pratar privat med sina kompisar samtidigt som kunden gör sin beställning.
3. Att de inte säger att butiken inte för en vara som kunden just har plockat fram ur kyldisken och vill betala för.
4. Att de inte suckar när kunden hävdar att varan faktiskt finns - och säger "Inte vet jag vad den kostar, jag visste ju inte ens att den fanns..."
5. Att de ger tillbaka 5 kronor när kunden betalar en 15 kronors-youghurtglass med en tjuga.
6. Att de inte blir oförskämda när kunden ber dem att skärpa sig.
7. Att de inte ljuger och säger "Jag är faktiskt prao här", när kunden ber dem skärpa sig.
8. Att de inte skriker "Varför skulle jag göra det?" när kunden ber dem att sätta på sig en skylt som det står Prao på - om de nu är det.

9. Att kunden slipper höra kommentaren "Är det mitt fel att jag kom av mig, när du ställer en massa frågor?"

Inga kommentarer: