söndag 8 februari 2009

Örongodis.

Idag hittade jag en ny radiokanal. Favorit 103.9 Södertälje, heter den. Eller 100.3 i Stockholm. Och det är en kanal som är rätt in i min vedbod, det vill jag lova. Goa goa låtar från förr och "bara det bästa från idag". Vilken jävla tur att de inte spelar det sämsta från idag, det hade jag inte uppskattat.

Men något jag verkligen uppskattar är kanalens devis; "Musik för vuxna öron". Åh, det snackar direkt till mig.

Jag måste ta reda på om man får önska musik i Favorit 103.9. I så fall ska jag önska "Seasons in the sun" med Terry Jacks eller "Det vackraste" med Cecilia Wennersten. Det är musik för vuxna öron, det.

"Goodbye my friend, it's hard to die, when all the birds are singing in the sky..."

3 kommentarer:

Anonym sa...

men scocco då? fast han kanske är ditt ögongodis...

Anonym sa...

en gång kysstes jag under hela seasons in the sun...gud så romantiskt det var! Nostalgiska suckar från karlavägen

Anonym sa...

...eller lite "Leaving on a jetplane"..det är nu det kan vara svårt att hålla tillbaka..även här framgår det väldigt tydligt att en massa tid har passerat..jag KAN bara inte lyssna på ny hemsk musik. Ingen får kontrollera radio eller CD-val i min närhet..det har blivit ett mkt känsligt kapitel..nej, tacka vet jag oldies md såväl melodi som catchy refräng! Hatar rap, house och skitkonstiga "fusion-grejjer"...man blir ju nervös..
Tack,
Sussi