torsdag 19 februari 2009

Ordakrobatik.


Ett par branschkompisar till mig var en gång uppe på en tv-kanal för att sälja in en programidé som de trodde väldigt mycket på.

Programchefen tittade, lyssnade, nickade, hummade, bläddrade i programförslaget och sa sedan:

-"Ja, tjejer. Det har är en idé som är ganska bra, men inte tillräckligt bra. Jag skulle vilja kategorisa den som en "Nice to have, nice to see". Men vi letar efter program som är "Must have, must see". Förstår ni mig?"

These are powerful words!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det skivbolag som Beatles sökte upp från början ville inte signa dem. Och se vad som hände sen...

Anonym sa...

vem ska bli rik på o göra ank rik?
snacka om bloggdrottning!

Anonym sa...

Har ho kört upp skallen i scheket?
Eller vart på Akademikliniken? Svara innan jag blir galen!

Ank sa...

Hahahahahaaaaaaa, din lilla jockey. Du är för härlig......

Anonym sa...

Undrar vilka program den programchefen är pappa (el mamma till, fast jag anar att det är en han) . Jag zappar förtvivlat och hittar fan i mig inget som jag must have eller must see.

Berätta vilken kanal han jobbar på.

Anonym sa...

Kom på en rolig historia som jag måste få ur mig. Alltså: En man står i sjukhusmatsalen på Karolinska. När han kommer fram till expediten frågar han:" Har ni njurpaj?" Expediten svarar:" Nej, då hade jag nog legat en trappa upp på dialysavdelningen?
Vad sedan gäller själva sakfrågan kan jag bara säga att alla förslag och format som inte redan genomförts med framgång utomlands eller i andra kanaler verkar vara dödfödda.

Anonym sa...

"Bättre en kommentar från en programchef än total tystnad" kan man också tycka. Mvh, Heidi