onsdag 11 februari 2009

Nöjd i en puppa.


Det händer inte mycket i mitt liv just nu. Jag går till jobbet på morgnarna och där stannar jag hela dagen och lite till.

Jag arbetar med ett projekt, där jag hela tiden skickar ut människor på spännande uppdrag i stora, vida världen. Långa resor till främmande, exotiska platser. Och jag är inte ett dugg avis, utan tvärtom lättad över att inte behöva följa med. Jag vinkar av mina kollegor och stannar vid min desk. Det räcker så bra, så bra.

Och när arbetsdagen är slut åker jag hem och sätter mig framför tvn. Sedan sitter jag och hänger lite framför datorn, sedan tar jag ett bad och efter det går jag och lägger mig.

Och sedan är det morgon igen.

Och så håller det på. Det är inte roligt, men det är definitivt inte tråkigt heller. Det är helt enkelt februari.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Håll ut! Det är inte så långt till Valborg!
Och då vankas det ju chili!

Ha det mjukt!

POE

Anonym sa...

Jag tycker ditt liv verkar toppen, så skulle jag vilja ha det året runt.Sömn-Jobb-Mat-TV.Inte tänka i onödan, och framförallt inte behöva gå bort på tillställningar i helgerna. Du lever ett drömliv helt enkelt - ändra inte på det bara för att det blir vår och sommar. Var tacksam!

Anonym sa...

-ja, vad är väl 1000 bröllop & en begravning & 500 dop, mot soffi & kajsavarg_wook!

Anonym sa...

Ja tänk...
Snart är det fyllborg :-)

Ank sa...

Snart fyllborg, ja. Fast först Sexagesima, Faslagssöndagen, Jungfru Marie Bebådelse, Palmsöndagen och lite annat smått och gott.

Och förra veckan var det Kyndelsmäss. Det missade vi i år igen. Slarvigt.

Anonym sa...

jag firade kyndelmäss...! Gjorde inte ni? Undrar revisorn på karla