fredag 13 februari 2009

Dagens engelska ord: Hoax*

Jaha, så var mötet Letterman vs. Phoenix borttaget från Youtube. Så ni som inte hann se det får skylla er själva. Eller leta någon annanstans.

För övrigt spekuleras det mycket idag om att hela grejen är fejk. Att JP helt enkelt spelar rollen som skådisen som får ett sammanbrott, låter skägget växa och slutar filma och istället satsar på en ytterst tveksam hiphop-karriär. Att han bara driver med oss i nån konstig mänsklig installation/performance, och att allt dokumenteras på film av hans svåger Casey Affleck.

Så om det längre fram visar sig att hans besynnerliga beteende hos Letterman härom dagen, var ett skämt och en långnäsa åt oss alla, kommer jag att säga "det visste jag väl". Jag kommer helt att förneka att jag gick på det.

Men fram tills dess tror jag stenhårt på att Joaquin Phoenix håller på att bryta ihop.

*Hoax; en bluff som blivit så vida spridd att den blivit en myt.

Inga kommentarer: