söndag 8 februari 2009

Tittgodis.

Ok, söndagkväll kl 21.00 i tv-fåtöljen. Ett smörgåsbord av filmmöjligheter.

Ska jag välja The Break-Up med Vince Vaughn och Jennifer Aniston i TV3? Det var visst under inspelningen av den här filmen som de blev kära i varandra.
Eller vad sägs om en av åttahundra Beck-rullar i TV4, Flickan i jordkällaren.
Annars Collateral med Tom Cruise i TV4 Plus.
Eller varför inte Svindlarna på Showtime med Anjelica Huston och min favorit John Cusak.
TV4 Film bullar upp med en riktig snyftare, Vid din sida med Ed Harris (snygg!), Julia Roberts och den tappra cancersjuka Susan Sarandon.
Och på TCM, en klassiker, Kellys Hjältar med Clintan och Donald Sutherland.

Så många val, så lite tid. Det här är omöjligt för en stackars Våg.

Nej, jag stannar framför radion istället. Jag ringer till Favorit 103.9 och önskar Words don´t come easy med Modern Talking. Nej, förresten, kanske Lemon Tree med Fools garden?
Eller rent av Tie a yellow ribbon med Tony Orlando & Dawn.....?

Musik för vuxna öron.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Eftersom "Seasons in the sun" och "Tie a yellow ribbon" väcker sån längtan tillbaka till gågna tider vill jag bara påminna om
Leapy Lee med "Little arrows" och Joe Dolan med "You`re such a goodlooking woman". Just dom låtarna borde sitta som en smäck i fullvuxna öron.

Ank sa...

Tack för tipsen, Tony! Din egen "Is this the way to Amarillo" var inte så pjåkig den heller. För att inte tala om "I did what I did for Maria".

Thank you for the music, Tony.

Anonym sa...

Rock´n roll is here to stay!!!!!!!!

Anonym sa...

Men då vill jag ändå ha sagt att trots detta yviga filmutbud kunde man också se på "Chinatown" på Kanal 8(tror jag), en sån fantastisk film både nu och då. Såg den för 20 år sen..."forget it, it´s Chinatown"...undra hur man själv skulle se ut i bortrakade ögonbryn för att sedan måla dit ett par nya som en tunn linje långt ovanför de egentliga brynen...så har ju självaste Faye Dunaway här..mkt elegant på henne och själv skulle man nog få "följa med ner på station" eller liknande!
Ja, tack för det,
Sussi