söndag 15 februari 2009

Melodifestivalen.

Förra veckan var min slutsats att Petra Mede borde ha ägnat mer tid åt att plugga manus än att byta kläder stup i kvarten. Den här veckan bytte hon inte kläder en enda gång och glodde lika mycket i sina manuskort i alla fall. Så där hade jag fel, det var tydligen inte tiden som var haken.

Den här veckan konstaterar jag det som alla andra redan upptäckt, nämligen att reglerna inte är riktigt kloka. Och är man till på köpet lite halvfull framför teven, vilket jag antar att de flesta är, då fattar man I.N.G.E.N.T.I.N.G!

Vilka gick vidare, vilka åkte ut?

Svar till "Pissförvirrad Våg".

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hayati Café blev den internationella juryns val och Elisabeth Höglund gick direkt till Globen.
Tror jag i alla fall.
Och på tal om programledare - längesen nån prövade att vara lite varm och bara sig själv. Kanske kan va nåt?

/Televinken

Anonym sa...

Ja, en rolig, välmenande programledare som inte konstrar så förbannat. Och som inte nödvändigtvis måste bända in roligheter i varannan mening och ibland oftare än så, vore skönt som omväxling. Men vad fan, festen är över vad gäller festivalen. Har bara blivit så urbota skitdumt att man inte bör titta längre.Amy Diamond..allvarligt talat..jag slutade igår kände jag. Nu får det vara bra tänkte jag. Nu får de sjunga och tramsa bäst de vill - utan mig som åskådare. Det är själlöst, kallt, cyniskt och Lili och Sussie dansar lika vidrig strippdans nu som förr. Och ja, det var det jag vill ha sagt!
Tack för mkt rolig blogg!
Sussi

Ank sa...

Tack Televinken (din gamla quitter), Höglundskan gick vidare ja... Nu kommer allt tillbaka. Den var ganska bra, hennes låt "A bad hairday is better than no day at all". Den kan gå långt.
Petra Mede låter som den turistguide hon en gång var. Föser runt oss och talar tyyyyydligt, så att alla ska förstå skämten. Men det gör man inte ändå.

Tack för snälla ord, Sussi och vad trevligt att du tittar förbi då och då.
Amy Dimond, jag håller verkligen med. Det var som att titta på Lilla Melodifestivalen.... Pedo-varning. Och resten..... ja man ger upp helt enkelt. Hit men inte längre...

Anonym sa...

en blommig blus från kookai, hade säkert räddat en skämtsam tjaj

Anonym sa...

Klockren och alltigenom underhållande analys av ett en programidé som totalt spårat ut!