måndag 16 februari 2009

Hedonisten i Knutby.

Den här dödsannonsen väcker min nyfikenhet. Gick Bosse samma öde till mötes som kung Adolf Fredrik, som åt ihjäl sig på semlor eller var han bara en livsnjutare som råkade gilla semlor väldigt mycket? Han kanske var konditor?

Han kom från Knutby. Var han en han aktiv medlem i pingstförsamlingen så kanske inte döden var så mycket att vara orolig för. När man dör får man ju komma hem till gud.

Så den här dödsannonsen kanske helt enkelt är ett glädjebesked; en glad semleälskande man i sina bästa år har fått komma hem.

Boogity boogity shoo!

6 kommentarer:

Anonym sa...

har dem glömt ett t?
boogity, boogity, shooT!!!!!!

Anonym sa...

hahaha, shooT!
Taklök, var eee du, solen skiner på karlavägen!

Ank sa...

Flickor, flickor, jag tror jag är dum i huvudet men jag fattar inte det där med "shooT". Har jag glömt nåt?

Anonym sa...

Man lär väl ha en vinpava överst på annonsen. Det brukar ju stå så fint: Hon gjorde vardagen till en fest, här lär det väl stå: Hon kunde festa på en vardag. puss Steena-Lena

Ank sa...

Hahahahaaaaa, Anni. Väldigt kul.

Anonym sa...

lilla a, du har inte glömt nåt.
vår engelska är bara annorlunda.
skjuuut! pangpang m pikkadålla.