torsdag 27 november 2008

Wow Wilken Wok!

Jag har freestylat fram världens simplaste pastarätt, som tar ungefär 7,5 sekund att göra. Och den är så god, så god, så god. I all sin enkelhet. Och gjord enligt Kajsa Warg-metoden: Mannh tagher vhad mhan HHHHawerfadderullan lej.

Koka en handfull broccolibuketter, plocka upp med hålslev (eventuellt överkurs; hur många har en hålslev? Jag, i och för sig). Släng ner ett par-tre nävar valfri pasta i det heta broccolivattnet och koka.

Under tiden öppnar man en burk sardiner som ligger och samlar damm i skafferiet. Och plockar fram en burk grön eller röd pesto (båda funkar bra), som också står och dräller i skafferiet.

Släng igång woken med lite olja i botten. Ner med den avrunna pastan och sardinerna. På med några matskedar pesto. Grovmalen svartpeppar och så broccolin. Veva runt och värm upp. Ringla eventuellt lite av fyllegubben Fritiofssons eminenta citronolja över anrättningen och ät sedan. Hur mycket som helst. Tills du ramlar omkull. Så gott är det.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm, låter gott! Men lyssna vad tottan - barnlös idag - warg både svängde ihop och typ hann äta under reklampaus:
små coctailtomater krossas i kastrull, tillsätt vatten, koka upp, smula sönder en buljongtärning däri, riv en morot, pressa en vitlöksklyfta, släng i en nypa flingsalt och riv lite parmesan över.
...Jo, men det VAR faktiskt gott! Fast det ser ärligt talat inte så ut nu när jag läser det.

Ank sa...

Kära Barnlös! Varför äter inte vi middag ihop ikväll? I reklampauserna?

Nåväl, hur det ser ut när man läser har väldigt sällan nåt att göra med hur det ser ut när man äter. Tänk Pölsa!

Och det du beskrev låter jättegott, fast jag hoppas att du hade nån sorts pasta till? Eller, satt du hemma barnlös i din ensamhet och slevade i dig cocktailtomatsås?? Det är fan i mig patetiskt.
Love you madly

Anonym sa...

haha, jaaa! Men du glömmer moroten! Den gjorde ju liksom sitt till.

Anonym sa...

Klart man har en hålslev

(Tottan! Skärp dig för helvete. det där lät oätligt!!)

Anonym sa...

Barnlös hela helgen, jag kastar lystna blickar mot den enda burken i skafferiet. Ja, det blir olivsoppa i kväll.

Anonym sa...

Nja, du tappade mig vid sardinerna.

Anonym sa...

Chili, någon?

/Bumpaberra

Ank sa...

Nej Bumpaberra, INTE chili!