onsdag 26 november 2008

Snömos.

Jag ser på Facebook hur folk engagerar sig i än det ena, än det andra. Och jag funderar lite över hur det går till, rent praktiskt.

T ex "XX har blivit anhängare av Mandela, Nelson"? Vad händer när man blir anhängare av Mandela, Nelson? Vet Mandela, Nelson om detta? Skriver man uppmuntrande mail till honom eller? Får han fler kompisar på FB?

Eller "YY har blivit fan till New York"? Ännu konstigare. Hur vet New York om att just YY har blivit dess fan? Och hur märks det? På New Yorks gator? Eller i YY:s liv?

Eller "XY har gått med i gruppen Jag gillar godis"? Vad gör man i en sådan grupp? Och är det verkligen, handen på hjärtat, nåt för vuxna människor att hålla på med?

Sånt sitter jag och undrar över medan snön utanför mitt fönster töar bort.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra funderingar! Du kan ju starta en grupp på facebook som heter "Vi som undrar om New York vet om att vi är med i gruppen Vi som gillar New York" =)

Ank sa...

Strålande idé, Sofia!
Eller gruppen "Vi som älskar godis och önskar att Mandela, Nelson flyttade till New York, som f ö är en underbar stad".