måndag 17 november 2008

Inte mitt problem.

Så här dags för ganska exakt ett år sedan, satt jag i en OB-buss utanför Hovet och gjorde Fotbollsgalan. Jag hade blandat en jätteplunta med Dry Martini, som hängde på kylning utanför bussen och väntade på att få bli uppdrucken av alla inblandade efter sändningen. Drajan alltså, inte jag.

Senare, på efterfesten på Undici, dansade jag på bardisken med Hence von Zweigbergk och han puttade/kastade mig sedemera från denna bardisk, rakt ner i knät på Kalmar FF. Jag gjorde bomben på Kalmar FF, fast utan vatten i poolen. Nu är de nyblivna svenska mästare, så är det något år man ska ramla ner i knät på dem, så är det i år. Jag var för tidigt ute.

I år sitter jag framför tvn och äter popcorn, halvglor, halvirriterar mig, halvintresserar mig och tänker att den där gamla galan gjorde väl jag minst lika bra när det begav sig.

Nä, jag tror jag zappar lite. Eller går och lägger mig i badet. I år får de dansa utan mig på Undici.

- Vasaruattduhette,saru?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Kalmar FF, jag undrar om det inte var deras lagkapten som det gjordes en dokumentär om, som jag kollade på i spanien på svt europa. Den var bra. Han var bra. Jag måste nog googla honom, han skulle ha en blogg. Annars är jag sjukt ointresserad av sport.

Ank sa...

Han heter Henrik Rydström och han är rätt kul.

Anonym sa...

Tror inte att det dansas så mycket på Undici längre.
Brolin fick bestämt lite problem med tillståndsmyndigheten...
/Vän av ordning.

Ank sa...

Jomen, sörrö, det utverkades specialtillstånd eller så var det sista natten med gänget eller nåt -för du kan skriva upp att det dansades och söps på Undici i natt - utan mig.
Puss
/En annan vän av ordning.

Lagerström sa...

En annan restaurang höll i slutfesten i Undicis lokaler. Henrik Rydström är krönikör i Expressen och hans blogg är nominerad till nåt slags bloggsportpris.
Tredje och jättenära vän av ordning

Anonym sa...

Många vänner av ordning blev det...

Anonym sa...

Låt mig då få berätta att jag GICK HEM och sov efter avslutat arbete på galan trots att champagnen flödade och limousinerna väntade. DET kallar jag vän av ordning!
Fröken Falk

Ank sa...

Åh, jag ÄLSKAR alla mina vänner av ordning.

Och Fröken Falk fick t o m beröm i tidningen idag. Grattis.

PUSS från vän av vänner