torsdag 6 november 2008

Lamp junkie.

Jag vet att jag har lovat mig själv att slänga minst två saker i hemmet varje dag och inte bära in något nytt. Och jag håller det löftet ganska bra. Vissa dagar kanske jag bara slänger en bibba tidningar eller nån gammal t-shirt, men något åker ut varje dag. Och inget nytt kommer in.

Nästan inget, i alla fall. Ett litet undantag bara, jag har så himla svårt att låta bli att köpa lampor. Det är en konstig vurm att hålla på och köpa lampor i tid och otid. Jag behöver inga nya. Tvärtom, jag har redan för många. Men jag har svårt att låta bli.

I förra veckan lade jag bud på en lampfot på Tradera. En person bjöd över mig, det visade sig vara Monkan H. Men jag höjde med en krona och nu är en lampfot i porslin med kramande björnar på väg till mig.

Brumelibrum

Var ska jag ställa den? Vad har jag gjort? Hur tänkte jag här? Den kanske inte ens fungerar. Ikväll när jag kommer hem måste jag straffslänga minst fyra saker

Inga kommentarer: