måndag 10 januari 2011

Nyvässat 2011

Härmed förklarar jag den här bloggen för återinvigd. Jag ber om ursäkt för den såsiga uppdateringen, men under en tid har den vanligtvis hyfsat vassa pennan känts trubbig. Men nu ska det förhoppningsvis bli ändring på det. Nu är det nyvässat och klart. Hoppas jag.

Liten uppdatering: Julen gick som vanligt lika fort som den kom. Tänk att det blir ett sånt himla antiklimax varje år. Ett jädrans jagande och haussande - och så pang är det plötsligt över.

Julen firades hur som helst på Österlen hos bror med familj. Mitt i värsta snöovädret i mannaminne. Det var ett riktigt äventyr att köra rakt in i stormens epicentrum dan före dopparedan. Kändes lite som Alistair McCleans "Sista båt från Singapore" fast tvärtom. Vi var nog sista bil in i Tomelilla innnan vägarna snöade igen totalt.

Och julfirandet blev hur mysigt som helst och vi bråkade inte en enda gång, utom ett litet smärre sällskapsspelsrelaterat debacle på juldagen. Men det hör väl till, vilken familj är inte med om det under julen? Och min svägerska hade sytt julstrumpor till mig och mamsen med våra namn på och det var bland det raraste jag har varit med om. De hängde där på dörrhandtaget när vi vaknade och i dom låg minsann härlig tvål och marsipangrisar.

Och mellandagarna förlöpte som alltid i ett lobotomerat skönt tillstånd. Och sen blev det glad nyårsfest med goda vänner, god mat och bubbel så det rann ur öronen på mig. Och när jag kom hem på småtimmarna och slog på tv:n så satt James Taylor hos Elvis Costello och sjöng Fire and Rain för mig och det var den bästa början man kan få på ett nytt år.

Nu har även Trettonhelgen kommit och gått och snart är det Tjugondag Knut och då ska julen åka ut. Fast det har den i ärlighetens namn redan gjort.

För nu är det framåt, uppåt som gäller. Jag lägger med varm hand 2010 till handlingarna, det var lite av ett skräpår för mig. Men 2011, det är nåt annat det, det känner jag på mig! Vänta bara ska ni få se.

Gott nytt år!

7 kommentarer:

Chrillo sa...

Välkommen tillbaka.
Ett härligt 2011 önskar jag dig verkligen.
/Ch

Ps. Tänk att Fru Falk på Karlavägen var så där himla extratrevlig i julas. Hon ringde minsann runt till alla i telefonboken och önskade god jul. Hon e ju för rar...

Anonym sa...

ååh chrillo, hahaha!
Nej, det var bara du som fick!
Puss från falkan

Ank sa...

Gjorde frk Falk verkligen detta? Det var förbanne mej det finaste jag har hört sen jag konfirmerades.

Kajsa sa...

Om någon frågar mig (sällan) så var 2010 ett eländigt, jävla skitår. Good riddance och in med ett fräscht, fint, härligt 2011.

Anonym sa...

amen dra på trissor!
välkommen till "kaninens" år!
som börjar bra eftersom vi säkert sesss väldigt snart.
du vet var. just ja, hos fröken som skickar fina julhälsningar till ALLA utom vissa då´rå...
åsen

Anonym sa...

Bekännelse:
Den goda fröken är inte alls så jule-god utan bara blind.
Jag skulle - dan innan doppardan gåendes i snöstorm på gatan utan brillor - ringa lillebror Calle, ovanför Chrillo i telboken.
Då blir det som det blir.
Så låtsas man att man ringer alla för att önska en god jul.
Skämmes gör Falken nu.

Ank sa...

Så mänskligt! Och så modigt att erkänna detta inför oss alla. Du är en fin och redig människa, Falken!!! PUSS