lördag 15 januari 2011

Fisk eller mittemellan?

Ibland får jag för mig att jag borde jobba på Lisa Elmqvist, Melanders eller nån likvärdig fisk- och delikatessaffär. Att jag är som klippt och skuren för det. Stå där i käck mössa och vit jacka och kränga whiskygravad lax, olika sillinläggningar, Skagenröra, gubbröra, torskrygg, marulk, piggvar och svenska kräftor till människor som älskar livets goda och bra grejor.

Tror ni att det faktum att jag inte kan skiva rökt lax i fina, tunna skivor kan ligga mig i fatet? Att jag inte vet hur man delar en hummer? Att jag inte har en aning om hur man hanterar en sjötunga på bästa sätt? Att jag inte kan öppna ett ostron? Att jag knappt kan rensa strömming? Att jag inte vet ett skit om branschen?

Jag menar, hur svårt kan det vara? Jag har ju viljan och ett glatt humör....?!

Rysk eller beluga? Jag trodde det var Limfjords...

2 kommentarer:

Anonym sa...

du får ursäkta ank. men du ber om det.
du e väl en jävel på FISKAR som glänser?
åsen

Anonym sa...

och får du inte anställning där kan du ju bara hoppa en disk och lämna dina referenser på B ANDERSSONS EFTR AB.
åsen