tisdag 28 december 2010

Sportslig minneslucka.

God fortsättning mitt i mellandagarna. Vilken trevlig avslappnad vecka den ändå är, veckan mellan jul och nyår.

Har just sett en OS-krönika på teven. Alltså, ibland blir jag riktigt bekymrad över mig själv, hur är det egentligen ställt med mitt minne? Är det helt fullbokat på hårddisken här? Eller vad fan...?

Jag hade nämligen inget som helst minne av vinter-OS i Vancouver!

Inte förrän jag började titta på krönikan ikväll, för då kom det tillbaka. Minnena, allt det roliga. Det är ju bara tio månader sedan och ändå hade jag redan stuvat undan det i en gammal koffert långt in i ett mörkt hörn på de blurriga minnenas vindskontor.

Charlotte Kalla, Anna Haag, Björn Ferry, Marcus Hellner, Johan Olsson, herr-stafetten, curling-damerna! Anja Pärssons läskiga vurpa i störtloppet och revanschen dagen därpå!

Vi kammade hem elva medaljer, för guds skull. Det var ju ett kanon-OS och så mycket tv-häng och så många roliga minnen. Och jag har inte ägnat det en tanke sedan i februari.

För att inte tala om OS-mössan. Den officiella toppluvan som jag tyckte var så himla fin och som jag ville ha. T o m den hade jag glömt. Men nu, när jag ser den igen, kommer suget tillbaka.

Jsg måste ha en OS-luva! En virkad svensk OS-mössa från 2010. Helst innan 2010 blir 2011. Jag har m a o tre dagar på mig.

Hur i herrans namn ska jag få tag på en sådan?

- Men gu´vicken trevli´luva

5 kommentarer:

Annelie sa...

Jag har alltid undrat vem som orkar se de där krönikorna.

Ank sa...

Ikväll fick du svaret; jag!!! Jag älskar alla tillbakablickande krönikor så här års. Nyheter och sport. Urkul.

Anonym sa...

Gör din egen, baby! Det är bara att sätta igång. Några gamla restgarner och en aviga en rät! Eller har den kunskapen också gömt sig i den blurriga hårddisken?
Lolo

Ank sa...

En avig och en rät är inga problem. Men den här rackarn är virkad och det är jag urkass på. Men jag har kommit på att jag kan lägga en beställning hos någon av brorsdöttrarna. De virkar som galningar, båda två.

Anonym sa...

Härligt, problemet löst. Ser fram emot att se dig i ny smula! Puss.