onsdag 19 januari 2011

På Spåret i kylskåpet.

Jag citerar följande inlägg från Facebook igår kväll:

"Jag hade lite oxfilé, färskpotatis, charlottenlök,några lammkorvar i från skebo bruk och lite gottländsk vit tryffel kvar från helgen. Dax att göra en pyttipanna! Med stekta ägg i från Rimbo. HP-sås och rödbetor, Ketchup från Julitta. Även tisdagar kan vara en njutning...."

Där fick man allt så man teg. Vilken jädrans näsknäpp på oss som inte köper vår ketchup från Julitta, va.

Kan jag hjälpa att jag råkade nosa upp lite gotländsk tryffel..?

5 kommentarer:

Anonym sa...

hur får man en tisdag att smaka som en lördag?
ringer in mig som hemmafru!
pusss sa åsen

Ank sa...

Nu tycker jag att hemmafrun från Åsen ska pallra sig till storstan fort som bara attan! Och sno ihop nåt enkelt med bjärepotatis, lycklig kyckling från Östra Karup och glassbomb från Danska glassbaren.

Stora K sa...

Blir det inte moule frites i Hallen?

Anonym sa...

Hemmafrun svarar ja på båda!
ska genast sy två nya förkläden, ett som matchar holmen o ett som passar sig på hallen.

Stora K sa...

SKA du åka upp nästa vecka?! På riktigt, verkligen?!FYYY så trevligt vi INTE ska ha.