måndag 9 mars 2009

Smäll på truten.

Det roligaste som hände mig i helgen var 1) Billy Paul på Berns och 2) att jag plockade en snödroppe i Humlegården.

För övrigt läste jag imorse om göteborgaren som var på väg hem i lördags natt, när han plötsligt träffades av något hårt i huvudet. Han stöp som en oxe och började blöda. En förbipasserande polispatrull konstaterade att det låg en stendöd fågel, närmare bestämt en trut, bredvid på gatan och det troliga var att truten hade flugit rakt in i skallen på killen.

-"Fågeln har antagligen inte varit observant och flög ihjäl sig, helt enkelt", som polisens presstalesman så lakoniskt konstaterade.

En nattuggla till trut flyger rätt in i truten på en fyllkaja. Äkta ornitologhumor.

En vårhatt eller en kollision?

20 kommentarer:

Anonym sa...

Det roligaste som hände mig i helgen var...tja...inte mycket faktiskt.

Ank sa...

Nej, det är den årstiden. Men snart, mycket snart vänder det. Hoppas jag. Tror jag. VET jag.

Anonym sa...

det här är inte heller roligt;

lennart svan
joakim vogel
magnus uggla
marita ulvskog

Anonym sa...

nu ser jag att det blev roligt. finn ett fel!

Ank sa...

Ja, precis vad jag skulle säga. Släng ut sossekärringen för hon är fel sort!!!
Känn på den här då: Camilla Sparv.
Ulrika Örn. Karin Falk. Helene Falck!!! Marianne Höök.
Helmut Kohl(trast) HAHAHAHAHAHAHA!!!! Herregud, var får jag allt ifrån?

Anonym sa...

Ja. Var fick du c:et ifrån?! Undrar Helene Falk

Anonym sa...

Tottan!
Don´t be so picky!

Anonym sa...

-jaja, nu var du roligast igen!
(ulrika örn)

mikaela beck(asin)
pippi långstrump

Ank sa...

Ja, var fan fick jag c:t ifrån. Jag tänkte väl på Karin. Sorry, ska aldrig upprepas, Tottan.
Vad säger ni annars om Traste Lindén?

Pippi Långstrump! Vääääldigt kul.

Anonym sa...

lollo nordenhök, säger falken

Anonym sa...

Och Chrillo, håll TRUTEN! hahahaha

Ank sa...

Kaj(a) Kindwall.

Anonym sa...

Jag får kippa efter AND:an för ni är så satans kul, och jag tränger bara in mig som en total främling..mkt roligt!
Hälsar,
Sussi

Ank sa...

Du är ingen främling, Sussi, du är familj.

Känn på dom här då:
Richard Häger och Tom Trana

Anonym sa...

hahaha! Ah vad gulligt att jag välkomnas så!
Har ni ört att det skulle vara farligt med UV-strålar??
Sussi

Anonym sa...

ara ibrahimovich

Anonym sa...

nästan så man skratt(mås)ar på sig:

ank...

Ank sa...

Jag härmar dig, Mölder:

ANN UVHAGEN!

Anonym sa...

du glömde flamingokvintetten

Anonym sa...

...mm, och Counting crows..