fredag 6 mars 2009

På´n igen.

Ok, många förhållanden kanske tar slut för att vi tänkte fel från början, men ingen kan beskylla oss för att inte vilja försöka igen. Den här gången, jävlar... Som en sån där rysk docka med bly i botten, dunka till mig allt vad du orkar, jag studsar upp i alla fall, ready for love.

Och tro inte att det kommer att lägga sig med tiden. Igår träffade jag min kompis M på hennes åttioårskalas. Hon var nyhemkommen från soligare nejder och skitsnygg i jeans och solbränna. Med ett glas vin i handen berättade hon glädjebubblande för mig att hon var kär igen. Tungt uppvaktad av tre, men riktigt kär i en av dem.Och honom ville hon älta hela tiden, precis som vilken nykär tjej som helst.

Så tro aldrig att det går över. För det gör det inte. En mormor eller en farmor mycket nära dig kan bli kär vilken sekund som helst.

1 kommentar:

Anonym sa...

"Catch them young, treat them rough and tell them nothing" brukade min mormor som blev 100 år säga.(hon gifte sig tre gånger, en gång med en engelsman och blandade därför ofta in knastertorr brittisk engelska när hon pratade. Skiljde sig två och blev änka en gång) Denna remarkabla kvinna talade flera språk, hade sanslöst kul humor, spelade piano, spelade tennis till hon var 96 år! Därtill var hon övertygad om att hon genast skulle bli våldtagen om hon gick ut på gator och torg utan eskort!
They just don´t make those anymore!
Sussi