söndag 22 mars 2009

Blandad kompott.

Nyss hörde jag en totalt meningslös väderprognos på radion. Folke Waxin på Ekot lät meddela att "idag blir det molnigt i större delen av landet. Det kan dock förekomma sol på sina ställen, men också snö."

Tack, Folke.

Styrkt av denna information drar jag nu ut till mitt lilla pörte i skärgården för att se om det ligger i den del av landet där det är moln. Eller sol. Eller snö.

Och i kväll Bob Dylan på Berns.

Sol och snö. Stad och land. Livet är varierande, det måste jag säga. Trevlig söndag.

Bob Dylan - i snö.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Folke Waxins väderleksrapport är ett strålande exempel på ekojournalistik när den är som mest typisk: nyheten upprör inga känslor och den kan framförallt inte dementeras. I det här fallet inte av någon någonstans i landet. Elegant! Snyggt! En proffsavslutning av ett treminuters mästerverk!

Anonym sa...

Folke Waxin satte den prognosen på pricken. Det är mulet överallt utan just på Ankan som fick gå på Berns o kolla Bobban. (o som inte ens diggar honom säger Lolo avundsjukt)

ojvamycket sa...

Allt är Folkes fel, det har jag alltid sagt. Hur trött kan en människa vara och fortfarande betraktas som vaken undrar jag?
Får jag inte sol på mig snart så vissnar jag. Hur har du det den
2:a April undrar vän av ordning. Ja, va faan man måste ju vara ute i tid om det ska bli nåt? Kan den kvällen funka? Slå en pling om det kan va nåt.
Kram på sig!
K.