lördag 28 mars 2009

Högst oväntat.

Jag har gått med i Twitter. Än så länge har jag inte lagt ut något. Vet inte riktigt vad jag ska skriva.
- "Går ner till tvättstugan"?
- "Det kliar, har jag fått flatlöss?"?
- "Godmorgon, nu går jag upp ur sängen"?
- "Godnatt, nu drar jag nåt gammalt över mig"?
- "Såg en fyllgubbe på Kungsholmstorg"?

Nej, jag har inte hittat tilltalet ännu, utan nöjer mig med att kolla in andra twittrare. Igår kväll lade jag till en massa världskändisar som jag hittade därute. Det kan ju vara kul, tänkte jag. Jag addade Britney Spears, Barack Obama, Tina Fey, David Lynch och lite annat löst folk.

Och inte har jag en aning om vad som hände efter det och inte har jag digitalkamera heller, så jag kan plåta av det ofattbara. Men aldrig någonsin har jag blivit så förvånad som när jag öppnade min mail lite tidigare ikväll och hittade följande meddelande i min inkorg:

Yoko Ono is now following you on Twitter! 28-03-2009 18:37 2 kB

Herregud, Yoko Ono läser min Twitter! Och jag som inte har lagt ut något ännu. Hoppas hon inte tröttnar. Och måste jag twittra på engelska nu, så att Yoko förstår? Snacka om pressure.

Min kompis Yoko myser under Earth Hour

6 kommentarer:

Annelie sa...

Jag skrattar ihjäl mig! Själv vägrar jag falla för grupptrycket. Ungefär som jag gjorde med fejjan ett bra tag. Så vi får se hur länge det håller...

Jockeyboy sa...

Jag tror inte att du har fått flatlöss, kliet går säkert över med lite hydrokortison. Eller tror du att det är skabb? - pröva i så fall med Tenotex, det har generationer av värnpliktiga gjort med lyckat resultat.

Jockeyboy-San sa...

Ett tips:Jag tänkte på det här med Yoko Ono. Om du twittrar på engelska (eller japanska) om att det är fördjävligt att dom sköt John Lennon så kanske hon bjuder över dig till sin våning i New York. Eller åtminstone skickar sin autograf. Lycka till!!

Anonym sa...

sajjjberspejjjs.cooooolt. ascoooolt.

helena sa...

Men du skojar. Obama kan väl inte ha tid att twittra? Säg att du bara drog till med nåt. Nu föll liksom hela min värld.

Ank sa...

Nej, jag skojar inte. Barack finns på twitter. Men det verkar vara mer nån sorts stab som lägger ut inlägg. Men han är där, absolut!

Kan man sitta hos Jay Leno, kan man väl hänga på twitter. En man i tiden, helt enkelt.