lördag 14 mars 2009

Lördagsbestyr.

Info till trögtänkta läsare: Veckans fågeltema är nu officiellt över. Nu går vi vidare med våra liv och släpper ordvitserierna. Är det (t)uppfattat?

Idag sov jag länge och löste Melodikrysset på snabbreprisen. Jag missade bara vem det var som sjöng duett med Sven-Bertil Taube. Men det var visst Lisa Nilsson, har jag fått höra i efterhand. (Tack, Chricko.) Jag tycker i alla fall att det var ganska bra jobbat av mig.

I afton ska jag på kalas med James Bond-tema. Detta har grämt ihjäl mig länge. Det är så orättvist, för killarna kan bara slinka in i en smoking och hänga på sig en knallpulverpickadoll och sedan vara färdiga att börja sippa Dry Martinis. Men vi kjoltyg, vi måste hålla på vi.

Jag har gått igenom alla möjliga alternativ. Kollat på bilder på nätet för att få inspiration, men bara fått komplex. Ursula Andress eller Halle Berry i bikini; det är ju bara att lägga ner direkt.

Nej, bättre då att koncentrera sig på de mer handfasta alternativen. Miss Moneypenny kanske, i tweed-dräkt och höghalsad blus? Nja, det kanske kan bli lite varmt med tweed i dansens virvlar.

Jaws? Gå till tandläkarn och sätta in en tandställning? Lite omständigt, kanske. Och dyrt.

Doppa sig själv i guld? Kladdigt.

Fanns det inte en Bond-film som utspelade sig i alpmiljö? Kanske kan man sätta på sig en dirndl med snörliv och låtsas att man är nån schweitzisk servitris som Agent 007 lurade i säng. Nej, vem snyter en dirndl ur näsan så där bara.

Men nu har jag kommit på det, apropå det där med att bli lurad i säng. Vad kännetecknar den typiska Bond-bruden? Jo, att hon alltid är redo att gå och lägga sig med James. Och då är det ju lika bra att hon har pyjamas på sig från början!

Så jag tänker gå på Bond-kalas i kväll i nattlinne. Kanske barfota. Men det kanske är lite stickigt på trägolvet på Djursholms slott, där festen är. Så det får nog bli tofflor i alla fall.

Sen återstår att se om jag får ligga med James. Det får jag nog inte. Jag är inte typen.

Hej killar, ready to party?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Tips: klä ut dig till M i de senaste filmerna - då är det ju en kvinna som är Bonds högste chef. Då kan du beordra Bond att ligga med dig.Så är det problemet löst!

Ank sa...

Hon kanske också bär nattlinne ibland? För nu orkar jag inte tänka om. Bra idé, annars.

Anonym sa...

Jag skrattar fortfarande åt (T)uppfattat! Tänk att det är så vanvettigt roligt att dra saker in absurdum och därifrån fortsätta! Du är galet kul! Om du händelsevis inte (k)råka(r) veta det alltså..gör du säkert! Självklart anländer du i litet nattlinne..och som Bond säger till Jill St.John "thats a nice little nothing youre almost wearing"! Fast jag antar att du tar ngt i 100 % bomull så du inte går och får snuva på kuppen!
Sussi

Anonym sa...

p.s överhuvudtaget tillställningar där man inte får gå utklädd till sig själv är besvärligt. Jag tänker alltid, "tänk om jag blir osams med någon och ska stå där och kanske behöva skälla ut personen i fråga och då klädd som telefon-kiosk eller Humla eller dylikt, med höjt finger eller hyttande näve" Man tappar lätt sin eventuella pondus. Man har liksom ingen respekt med sig.. Går bara inte!

Anonym sa...

Är det respekt och inte ligg du är ute efter ska du gå som Rosa Klebb - den ryska KGB-flatan med förgiftad infällbar kniv i skon. Om du råkar in i nåt fyllebråk på Djursholms slott är det nog inte många som tjafsar om de vet att du har en kurarestilett i dojan. Du kanske tom kan hota dig till några extra glas vin. Lycka till.

Anonym sa...

Ha så kul i kväll, ank. Hoppas du får GÖKa! Puss fr Falken

Anonym sa...

Jag tappar AND(an) här för jag är så pryd-lagd..!

Sussi

Anonym sa...

säger som fr falk, hoppas du får pipp(i)a!
puss

Anonym sa...

Det får hon nog om hon båndar med nån.

Falkizzz is on the edge tonight!

Anonym sa...

Bara "tema-fest" ger mig rysningar och gåshud, kan höra hur olyckskorpana kraxar. Hoppas verkligen att du tog svandunstofflorna till lilla nattlinnet...