onsdag 17 september 2008

Vaknat på fel sida.

Jag gör en snabb scanning av bloggosfären och kommer fram till att de tre vanligaste ämnena därute (utan inbördes ordning) är:
1. Bantning
2. Förkylning
3. Problem med mobilbloggning eller uppkoppling i största allmänhet.

Min reaktion på ovanstående:

1. Sluta att i detalj redovisa hur mycket (eller lite) ni går ner i vikt genom olika mer eller mindre hopplösa metoder och träningsformer. Banta och håll käft. Återkom när ni kan redovisa rejäla resultat. Typ minst 10 kg lättare.

Eller, ännu hellre, sluta att banta offentligt om ni inte har övervikt utan bara är anorektiskt lagda eller har snedvridna kroppsideal. Ni tutar i ungt folk en massa griller.

2. Sluta att lägga ut bilder på Treo-rör och citroner och upphör med att berätta att ni snorar. Ni blir snart bättre.

3. Sluta att berätta att ni inte har bloggat var tredje timme p g a att mobilen inte funkar. Uppsök en dator och lägg ut ett inlägg när det passar. Det räcker så fint så.

Något mer ni vill veta?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Shit vilken tur, jag klarade mig förbi de förbjudna kategorierna :-)

Anonym sa...

Men Lilla Rara Människa! Nu får du allt somna om. Du, om nån, vet väl att det inte handlar om vad man säger, utan HUR man säger det.
Sårad&Kränkt

Ank sa...

Kära Sårad & Kränkt!
Glöm vad jag skrev, jag är redan snällare. Jag behövde bara få i mig lite mat. Folk får väl va hur förkylda dom vill på sina bloggar, vi lever ju i en fri värld, eller hur? Och du har väl såvitt jag känner till aldrig bloggat om vare sig det ena, andra eller tredje?

Anonym sa...

Åjo, mina iakttagelser i den friskisochsvettiska brottarringen har jag ofta ett behov att dela med mig av. Förkylning och bantning är jag mer tveksam till.
Helad&Upprättad

Kattis Ahlström sa...

Jag däremot känner mig kränkt.
Jag har vikt ute hela min bihåleinflammation och kommer nu aldrig våga gå ut igen.
Jag vill inte leva mer.

Ank sa...

Ni kan dra åt helvete allihopa!