fredag 5 september 2008

Ingen matblogg.

Det här är ju ingen matblogg och jag är ingen mattant. Men jag kan ändå inte låta bli att delge vad jag fick ihop till middag ikväll, för det blev nämligen otippat gott. Till på köpet hopslängt lite så där Mat-Tina-nonchalant med vad som fanns hemma + vad skogen gav.

Jag stekte blodriska, karljohan och rynkad tofsskivling som jag plockade idag. Sen lite skivad lammkorv, hackad gul paprika och lök. Och så blandade jag ihop allt i woken och kryddade med salt, svartpeppar och dragon. På sedan med mager Kelda och kokade ihop. Spagetti till detta.

Hur gott blev det, på en skala?

Nu får jag plötsligt en vision av att att den där rynkade tofsskivlingen inte alls var rynkad tofsskivling, utan lömsk döskalleskivling och att jag kommer att vakna i natt i oerhörda magplågor och utslagen leverfunktion och sedan - ond bråd död.

Så kommer det inte något nytt inlägg från mig, då vet ni vad som hände...

Fast det kommer ju inte att hända. Jag vet väl för tusan hur en rynkad tofsskivling ser ut.

Inga kommentarer: