lördag 27 september 2008

Fylletjat.

Jag överlevde surströmmingen. Förstås. Det var faktiskt riktigt gott. Eller gott och gott.... inte jätteäckligt i alla fall. Och kvällen blev så trevlig, så trevlig. Maten är inte allt.

På väg hem på stökig nattbuss fick jag anledning av grubbla över två saker:

1. Vad är det som gör att fulla människor blir så tjatiga? Exakt vad i alkoholen är det som framkallar ett behov av att upprepa saker en miljon gånger. Kan det vara att närminnet slås ut, så att man inte minns från en sekund till en annan att man just sagt något? Det är i alla fall oerhört märkligt och irriterande och troligen en starkt bidragande orsak till att det så ofta blir bråkigt när fulla människor kommer samman. Tjatandet.

2. Vad är det som gör att fulla människor alltid måste skrika och gapa om något jävla fotbollslag? Som om det vore på liv eller död. Helt obegripligt för mig. Man får väl hålla på vilket lag man vill. Det finns väl viktigare grejer att hetsa upp sig över än att någon inte hejar på samma lag som man själv.

Eller kommer från en annan landsända, för all del - alla kan väl inte komma från Stockholm? Tänk om det bara fanns AIK, Hammarby och Djurgården. Då blev det inte mycket till allsvenska.

Haha, där fick ni nåt att tänka på, tjatigafullajävla fotbollsidioter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Något du borde läsa och lära av:
http://www.blf.se/469.php#248

För säkerhets skull upprepar jag länken:
http://www.blf.se/469.php#248

Jag har sett att du har väääldigt många stulna bilder på din sida, bla min. Var glad över att jag är snäll, annars skulle du fått en faktura för länge sen...

Ank sa...

Katarina!
Jag är helt enkelt dåligt påläst på dessa saker och ska bättra mig. Jag är tacksam över att du inte fakturerar mig, men vad gäller din bild, om du syftar på (porr-)kastanjen, så har jag som du vet tagit bort den. A