måndag 11 augusti 2008

Vilken bra idé!

Idag sprang jag på en ny produkt som jag inte visste att jag hade saknat - förrän nu´rå. Mina damer och herrar, jag ger er... tataratata.... Gourmet-is! Gourmet-is i tvåkilospåsar.

Gourmet-isen kostar 39:-/påse och är "bra att ha i drinken eller saften". Nähä? Såvitt jag kunde se var det vanliga iskuber. Vidare har den "extra lång hållbarhet". Om det innebär att den kan ligga i frysboxen längre än vanlig is, typ 3.000 år, eller om den smälter långsammare, är oklart.

Om det skulle vara så att gourmet-isen smälter långsammare, så har jag en revolutionerande idé, som borde kunna ge mig nåt mycket fint miljöpris; byt ut isen i världens glaciärer mot gourmet-is, så smälter de inte undan så snabbt.

Jag är för härlig, var får jag allt ifrån??

2 kommentarer:

Anonym sa...

En annan god idé är att översätta till danska. jag älskar glass...

Ank sa...

Jag älskar normalt din hjärna, Chrillo, men nu är jag inte med.
Vafalls...?
A