söndag 17 augusti 2008

Idag är du inte så kaxig, va?

Igår var jag ekorrpigg och stjärnögd på kräftskiva. Och dansade som en gud, tror jag.
Idag kan jag knappt röra mig. Det gör ont överallt.

Igår pratade och skrattade jag och kastade med håret.
Idag håller jag käften. Och håret ligger stilla och platt på mitt sargade huvud.

Igår hade jag yviga planer för idag; städa, handla, plocka svamp, åka till landet.
Idag ligger jag blixt stilla i en filt. OS på tv, herrarnas final i slägga. Det blir så bra, så.

En av släggkastarna heter Karjalainen. Kommer att tänka på den gamle finske utrikesministern med samma namn, som var så fruktansvärt dålig på engelska. En gång när han skulle hälsa på Henry Kissinger, sträckte han fram handen och sa "Who are you"?

Det är fin och enkel humor, precis lagom för mig idag.

Inga kommentarer: