måndag 25 augusti 2008

Kung Knas.

Jag försöker att titta välvilligt på honom, för jag vill så gärna att han ska vara bra. Han är visserligen en symbolfigur, men jag vill ändå att han ska vara en värdig sådan. Jag vill ha en kung som utlöser nigreflexer hos mig och vars undersåte jag inte har något emot att vara. Sådan var gamle kungen, Gustav VI Adolf. En riktig kung. Med värdighet, bildning och kultur.

Men jag är numera helt övertygad om att Carl XVI Gustaf faktiskt är rejält pantad. Därtill kan läggas ett häpnadsväckande litet ordförråd. Han kommer aldrig att kunna bära upp den hermelinmantel som en gång hängdes på hans axlar och det är inte bara synd om honom, det är även ganska pinsamt för oss som står bredvid och tittar på.

Kungens senaste uttalande under OS, live from Peking:
"Alla klagar över den dåliga luften men den har varit jättebra.
Och det är öppna gator, det är "space"."


Tack för den pollen- och trafikrapporten från Mittens Rike, Tjabo.

4 kommentarer:

Anonym sa...

REPUBLIK NU!!!

Anonym sa...

Så kan man tycka men det håller man käften om inför offentligheten

Ank sa...

Men LITE kul var det allt, håll med om det...!?

Kattis Ahlström sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAA!!!!