tisdag 9 februari 2010

Drogromantik.

Har varit och sett "It´s complicated". Det är en härlig film på många sätt och vis, men allra roligast är det när dom röker på. Maken till bra knarkreklam har jag väl aldrig sett.

Jag är ingen vän av knarkeriet, jag är mer en gin&tonic-tjej. Men om man får så roligt av att röka en joint på kvällskvisten, då är det jag som skyndar ut och söker upp första bästa dealer.

Faktum är, att när Meryl Streep och Steve Martin röker den här jointen, så vänder hela filmen. Allt blir bra, de blir kära, de skrattar ihjäl sig och har fruktansvärt kul. Och jag sitter där och tänker att det där med att röka marijuana, det verkar vara grejen.

De sänder allt ut lite dubbla signaler därborta i Hollywood.

8 kommentarer:

kajsa sa...

mot plattan, i'm right behind you

Chrillo sa...

Jasså det ska börjas med pappslöjd...

Anonym sa...

jag står för odlingslotten, eller "stycket" som vi säger här nere.
för det e väl närodlat som gäller?

åsen

Kajsa sa...

... och närdrejat, allt annat är omöjligt. men odling vore en idé, då kan man hålla det in-house så att säga, slippa blanda in någon utifrån.

Anonym sa...

Jag skrattade högt åt Steve Martins "Go away" med kastratröst bakom häcken..och som alltid, Meryl Streep är världens kanske bästa/härligaste skådespelerska syns jej!
Sussi

Kajsa sa...

Meryl Streep ÄR världens bästa/härligaste skådespelare, det är det är det ingen tvekan om. Man bara måste se ALLT hon gör.

Ank sa...

Meryl är UNDERBAR och det är faktiskt även Steve Martin - även om han är märkligt slät i hyn.

Och till flickorna på Bjärehalvön vill jag bara säga; sätt igång och odla, för tusan. Kommer polisen kan ni alltid säga att det är foder till fasanerna!!! Är det inte så greve Piper brukar säga?

Och när skörden är klar, kommer töserna från Stockholm farandes och röker ner sig till fälgen i en skrattorkan.

Kajsa sa...

HAHAHAHAAA!!!! "greve Piper" FY, så roligt!! Greven piper..... HAHAHAAA!!!!!..jag tror jag dör!!... jag behöver inte några centralstimulerande substanser (eller vad tusan nu gräs stimulerar) varken organiska eller syntetiska, det räcker med ER...