onsdag 30 april 2008

"Uti vååååårsolens glans..."

Idag är det Valborgsmässoafton och för första gången på länge ska jag fira den lite ordentligt. Jag brukar normalt vara dränkt i arbete och komma hem sent från jobbet och undra var det brinner, eftersom det ligger en tung röklukt över hela stan. Och då kommer jag på att det är Valborg, herre gud, det hade jag glömt - i år igen...

Men i år, som sagt, blir det sillbord, snaps, majbrasa och vem vet om det kanske t o m blir manskör. Som på den goda tiden, när man hängde med brorsan i Uppsala och var svårt överserverad redan vid 9 på morgonen. Eller riktigt så illa kanske det inte blir, eller vad vet jag? Det kanske det visst blir.

Bror fyller för övrigt år idag och så gör kungen. Hattar i luften för båda två. Hurra, hurra, hurra, hurra!

PS! Läste nyss nånstans att man ska bojkotta majbrasor för att de är dödsfällor för rara igelkottar som ligger och sover därinne. Snälla, kan jag inte få slippa att tänka på det idag, det är så himla lite jag kan göra åt det? DS!

Inga kommentarer: