tisdag 29 april 2008

Det gäller att vara på hugget...

... annars kan man missa hela skiten. Slappnar man bara av en sekund kan den ha dragit förbi innan man hunnit säga "vintern ra...". Våren alltså. Idag har jag spanat in gullviva och citronfjäril. De fanns inte för några dar sen.

Så nu gäller det att hålla korpgluggar och näsborrar vidöppna , för det går inte att komma och gnälla efteråt och säga att man inte hann med. It´s now or never.

Och imorrn ska jag tammetusan ha studentmössa. Och dricka Östgöta Sädes. För det har jag gjort mig förtjänt av.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har abonnerat på dike invid Djurgården sedan ungdomsdagar. Börjar känna mig lite för gammal för att kräkas där på fyllborg. Du verkar då gå satsa stort; Östgöta och mössa. Vill du låna mitt dike?

Herrn sa...

Var har du snott den studentmössan?

Ank sa...

Under din säng på Alsikegatan, ditt gamla fyllo.