torsdag 17 april 2008

Vill tant köpa en majblomma?

Det är väldigt vad jag har sprungit på många söta, fina barn idag. De är överallt. Det är för att majblommeförsäljningen har kommit igång. Och då är ju barnen rarare än någonsin. Där står de utanför Ica med sina små fina majblomme-portföljer och är så artiga och gulliga att jag får en klump i halsen. Och jag köper majblommor så att det står härliga till, framför allt av de som är lite blygare, har scout-uniform eller glasögon. Eller tänk alla tre grejorna på en gång, blyg/scout/glasögon - då köper jag hela lagret. Och jag ser hur de räknar i sina små huvuden för att ge tillbaka rätt växel och då vill jag bara nypa tag i deras kinder och säga "Ni är så sööööta så jag vill äta upp er..." Fast jag gör det inte, för jag minns ju vad jag tyckte om tanter som nöp en i kinderna. Det var tammefan det värsta som fanns.

Inga kommentarer: