onsdag 16 april 2008

Man borde hålla på ett lag.

Zappade just förbi den femte delfinalmatchen i elitserien i hockey. Och plötsligt slår det mig att det är ju för guds skull min hemstad Linköping som tillsammans med HV71 har gått till final. Och varför sitter jag då inte som klistrad framför tvn?

Jag har ju ett alldeles eget lag att heja på, varför har jag inte fattat det tidigare? Fr o m nu ska jag ska vara helt jävla fanatisk och lite aggressiv mot dem som håller på nåt annat lag för det är bara Linköping som gäller!! Jag ska vara beredd att gå i döden för LHC. Jag ska bära matchtröja hemma i soffan när jag lyssnar på matchreferat på radion och jag ska ha på mig en mössa med klubbemblem och händer uppe på skulten som klappar när man drar i ett snöre under hakan.

Och varje gång nån säger att de håller på ett annat lag, så ska jag se arrogant och frågande ut och säga "Är du helt jävla dum i huvet, det finns ju bara ett lag, L I N K Ö Ö Ö Ö P I N G!!! (klapp, klapp, klapp).

Fast nu begriper jag ingenting; när jag började skriva det här så stod det 2-0 till Linköping, men nu plötsligt står det 5-2 till HV71, vad är det som händer??? Och så pratar de om Stefan Livh, är det han från Rally i P3, som var gift med Karin Hjulström-Livh? Spelar han hockey, det hade jag ingen aning om.
Och därför känner jag mig nu manad att ur mitt underläge skrika "DÖDA HV71!!!!"

Och just som jag skriver detta, så gör Linköping mål och det står 5-3 och jag har verkligen inte tid att sitta här längre - jag måste sätta på mig matchtröja och bänka mig framför tvn för det går jävligt fort i hockey!!! Och där ljöd Hesa Fredrik, snart börjar tredje perioden
.

3 kommentarer:

Hank sa...

Tittade in bara så att du vet, oj ett sånt sportintresse, ja har varit där en gång, men numera kollar jag bara spontant någon gång då och då, har lite blandade känslor för den där dogmatiska beundran som många har för sina klubbar och döööda domaren.. men bra skrivet, det finns något där!

Ank sa...

Trevligt att du tittade förbi, Hank. Mitt lag släppte in ytterligare ett par mål innan det var över, men det återstår visst några finalmatcher till innan det avgörs - det där är så konstigt, fattar ingenting. Men heja Linköping, laget i mitt hjärta! Jag är med dem hela vägen. Tror jag....

Anonym sa...

Jag håller på Samlaget.

Ambassador's Secretary