söndag 28 mars 2010

Spring ahead. Fall back.

Alltså, bara för att man flyttar fram klockan en timme behöver väl inte hela världen bli upp och ner? Vilken konstig dag det här är. Klockan närmar sig 17, jag sitter fortfarande i pyjamas och glor ut genom fönstret och konstaterar att jag inte har fått ett skit gjort. Och vad ljust det är. Äckligt ljust!

Varför har jag fortfarande inte kommit ur pyjamasen? Vad har jag gjort hela dagen? Har jag sovit? Har jag varit vaken? Jag begriper ingenting. Hur kan en liten ynka timme ställa till det så?

Söndagen den 28 mars kommer definitivt att arkiveras under rubriken "Dagar som var en timme kortare och som kom och gick utan att göra något som helst väsen av sig".

Vad hände...?

2 kommentarer:

Annelie sa...

Jamen det är därfööööör det är ljust. Jag som suttit här och förundrats :-) Hjärnan hänger uppenbarligen inte riktigt med i svängarna.

Anonym sa...

det är pyjamasen.
fröken borde gå från pyjamas till enkelt singoalla-nattlinne redan på vårdagjämningen. ni ska se att det genast känns bättre.
åsen