torsdag 11 mars 2010

Jag sa ju att jag är en gin&tonic-tjej.

Läser om det rekordstora tillslaget av cannabis i veckan och kollar in fotona. Det är bilder på växthus med jättestora plantor, som jag tycker ser ut som marijuana.

Menar ni cannabis eller marijuana, tänker jag. Bestäm er.

För jag tror verkligen på fullaste allvar att det är två helt olika droger. Och att hasch är ytterligare en tredje alldeles egen drog.

Men jag bestämmer mig för att gå till botten med det hela, så jag kollar upp på Wikipedia. Och döm om min förvåning när det visar sig att det är samma sak!

Jag har alltså gått ett helt liv och trott att cannabis, marijuana och hasch är tre olika sorters knark. Och så visar det sig att det är samma sak. Hasch visserligen nån kådliknande fulvariant, men ändå.... Samma rara lilla planta.

Ständigt dessa enorma kunskapsluckor. Det tar aldrig slut.

4 kommentarer:

Chrillo sa...

Och Abolut vodka och en flaska skeppet är samma sak.
Men lite, lite olika i alla fall...

Ank sa...

Ja, fast det visste jag - tror jag....!

Jockeyboy sa...

Är du så snedtänd att du inte kan skilja på fultjack och lilla brajan din gamla horsepundare.

Ank sa...

Vad vet väl jag som aldrig druckit en narokita-cocktail i hela mitt liv...?