onsdag 10 mars 2010

Den 10 mars.

Idag skulle min pappa ha fyllt 87 år.

Det känns konstigt att inte kunna ringa och gratulera honom . Men hylla honom kan jag . Bl a genom att låta er lyssna på det här igen. Om ni orkar och har tid. (Klicka på "Förhandslyssna")

Året är 1956 och Bengt Feldreich har åkt till Malmslätt för att göra ett radioreportage om att flyga i överljudsfart. Ljudbangar var grejen på femtiotalet. Det var det fränaste som fanns. Och i det här inslaget är det pappa som brakar genom ljudvallen med ett Lansen-plan, så det dånar över hela östgötaslätten.

Hipp hipp hurra, lilla pappa.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har en känsla av att din pappa har kontakt med oss här på jorden via cyberrymden, så han får säkert din hyllning! Jag sänder honom en varm tanke och stämmer in i ditt hurrarop!

Kram från kusin Karin

Anonym sa...

Väldigt fint! Jag har lyssnat på hela och skrattat till åt "oj, det var en dubbel-bang det där".
Tänk...det där är ett tag sedan..men jädrans vad häftigt att det finns!!

Sussi

Anonym sa...

Viktor, Urban var en ball kille! Sänder också en tanke. Kram Steenen

Ank sa...

Min vanvördige kompis Pontus gick in på bloggen via sin Iphone, såg bilden på pappa och frågade:
-Spelade din pappa med i Ben Hur?

Det tyckte jag var fruktansvärt kul och det tycker pappa också i sin cyberhimmel.

Anonym sa...

Vilken supersnygg pappa!