måndag 29 mars 2010

Passa dig, Maria.....

Jag varnar dig, fru Montazami, snart slutar jag att tycka om dig.

Det kom ett litet varningstecken redan i förra veckans avsnitt av Svenska Hollywood-fruar, när det var julklappsutdelning i det montazamiska tjället. Maria betedde sig som ett bortskämt barn som inte var nöjd och glad förrän hon fick den där Luis Vuitton-filten hon ville, ville, ville ha. Och när den väl kom, så kastade hon den över en soffrygg och där fick den ligga. En filt värd tusentals dollars dränktes sakta i julklappspapper.

Denna vecka bar det av till Whistler i Kanada för skidsemester och herregud, vad hon höll på. Det var Chanel-handväskor hit och dit och plötsligt visste hon inte hur mycket 1- Celsius var. - Is it hot or cold, Kamran?

Hon är väl ändå uppvuxen i Sverige, hon vet väl för fan hur mycket en minusgrad är. Nog för att jag har fattat att hon är pantad, men hallå...??

Och hennes tidigare harmlösa lyxshoppande av tofsar och läppglans tog slut idag, när hon kom ut som den fullfjädrade shopaholic hon uppenbarligen är. Hon handlade skidkläder för nästan 30.000 kronor och sen fick hon ett ryck och gick på skönhetsklinik och botoxade sig. På skidsemestern.

Nej tack Maria, det är inte roligt längre.

Är minusgrader varmt eller kallt...? undrar lilla jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

lagom.
har på senare år insett innebörden av av detta supersvenska jättebraiga ord.
när jag var yngre var det fullkomligt uteslutet med lagom. men nu, så himla bra!
en säsong hade varit, just det, lagom.
åsen

Godiva sa...

Hej Ank! Finns det nån mailadress till dig?

Maila gärna en rad till lovely_godiva@hotmail.com om du vill ge lite mer kaninkokningsrecept på min blogg!