lördag 20 mars 2010

Holiday on Ice.

Vårdagjämning och skärgården badade i sol. Vilken dag! Utemöbeln hade töat fram och D och jag släpade ut stolarna på isen. Kaffe i termos, apelsiner och solbrillor. Minst 10+. Fåglarna tjoade som vore de alldeles yra i mössan.

Sedan kom Steffe från granngården brännandes över isen på sin fyrhjuling. Jag fick låna den och svängde några varv. Det var otroligt kul, men jag fegade lite i kurvorna. Var osäker på hur tjock isen var.
- "Du kör som en kärring", skrek Steffe.

Ja, det blev en fin dag. Hopp om livet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

fyrhjuling borde ju vara nema problema för en tös som axlat värsta monstret i positaaanos svindlande!

p.s fy sjuttsingen så härligt det lät på isen
"åsengoesamalfi"

Ank sa...

Ett sånt hysteriskt skrattanfall vi fick där i Positanos vindlande, svindlande gränder.

Glöm inte heller hur jag körde av vägen med Tottan på bönpallen på väg upp till den där bergsbyn, Ravello eller vad den hette. Så så himla skicklig bakom styret är jag nog inte, va???