onsdag 17 mars 2010

Det bortglömda decenniet.

Vi satt och lyssnade på nittiotalsmusik på jobbet igår. Gud, vad mycket bra musik det gjordes då. Det hade jag nästan glömt bort.

Och så kom vi in på hur man var klädd under detta decennium. När man pratar om t ex åttiotalet är det så lätt; det var benvärmare, jätteaxelvaddar, stora konstiga frisyrer.

Men nittiotalet??? Vad i herrans namn hade vi på oss? Jag minns ingenting. Varför har jag så dimmiga minnen av nittiotalet?

Den här kommer jag i alla fall ihåg. Året var 1995.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Den var nästan för lätt!

1) Bussarong/Singoalla
2) Munkjacka/tröja
3) En trevlig tunik

Och! Kjol över jeansbyxa, icke att förglömma.

Somliga föredrog en blommig polyesterblus från Kookai.

Puss från Karlavejen

Anonym sa...

hahaha, så upplyftande en dimmig dag som denna!
snyggt var det också när kjol o byxa var i samma material, gärna grå flanell(96-97).
91-93 LINNE, ej så figurnära och inte direkt mjukt. minimalismen(fult ord) gjorde sitt intåg.
"kookajiii"

Ank sa...

Men herregud, det låter ju som jag, ju!!!!!
Och så den eviga Filippa K-flickan. Kjol på byxa.
Och Kookajiiiiiii-skjorta.

Fast nu snackar vi sent nittiotal, eller hur?

Och munkjacka never goes out of style. Jag skulle kunna gifta mig i munkjacka om jag bara fick.... gifta mig, alltså.

Men varför har jag så otydliga minnen? Varför måste jag bli påmind? Visst är det konstigt?

Anonym sa...

Du var väl inne i dimman hela 90-talet? Det var i alla fall jag! puss Steenen

Ank sa...

Fan, det kanske är så! Men var vi inte ännu längre in i dimman på åttiotalet??
Puss

Anonym sa...

Då var det tjocka! Steenen

Jockeyboy sa...

För min del: Resemössa i tweed, sportig bussarong i smärting, Vardagskostym bestående av slejfad blazer samt plusfours i förstärkt friluftsylle samt bussiga rågummikängor. Accesoarer:kartfodral,morakniv,
kondomer i expertvulk i specialsydd ficka i blazern. Sotade glasögon,lösskägg, rånarluva, kaststjärna.

Ank sa...

Sotade glasögon, lösskägg OCH rånarluva??? Lite overkill å huvudet, va?