söndag 14 december 2008

Optimal julefrid stundar.

Igår firade jag lillejul med mina syskon och deras familjer. Vi glöggade, drack lite rosa bubbel, åt Jansson och köttbullar, knäckte nötter, gav varandra julklappar, höll sams och hade allmänt helmysigt. Det blev tidig lillejul i år eftersom vissa delar av familjen envisas med att spendera jul och nyår i Indialand och reser redan om några dagar. Så ok, lite tidigt.

Men konsekvensen av en tidig lillejul, är att jag nu har det hur lugnt som helst. De flesta klapparna är ju redan inköpta och utdelade, hemmet är städat och pyntat och allt det där som stundar för de flesta är redan avklarat för mig. Inget flängande på stan i sista sekund, inget hetsande och trängande, knöende och knäande.

Vad ska jag göra nu då, ända fram till julafton? Det här känns inte bra alls...

Preston, the Push up Boy. En av gårdagens fina klappar.

Inga kommentarer: