fredag 26 december 2008

Annandag. Mellandag.

Hemma i Stockholm igen. Det blev en bra jul trots snuva och jag fick bl a en fin brödrost i julklapp, precis som jag önskat mig. Röd och blank. I bruksanvisningen står det att man före första användning ska värma upp brödrosten minst 4 ggr i maxläge utan att lägga i brödskivor - och att man medan man gör det ska öppna köksfönstret och vädra.

Men jag har ju inget fönster i köket! Jag har knappt ett kök. Det slår mig att jag kanske borde ha önskat mig en ny lägenhet istället för en brödrost.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, fast du skulle ju kunna bygga om också. Slå upp ett hål i väggen t ex. Eller så kan du ju möblera om, t ex byta vardagsrummet mot köket. Fast det kanske blir lite trångt. Nej det är nog bättre att slå upp det där hålet i väggen. Jag vet, bygg ut köket, det är inne nu, sova kan du ju göra i soffan. Det verkar mera praktiskt. Grattis till brödrosten.
Puss