onsdag 1 oktober 2008

Let´s clean up the ghetto.

Jag har nått den absoluta smärtgränsen, situationen är nu ohållbar. Mitt hem är fullt. Skåp och garderober bågnar, saker ligger i travar. En droppe till och bägaren kommer att rinna över. Jag har tappat kontrollen, det handlar inte längre om att städa utan att flytta runt saker. Här krävs en extreme home makeover. Och för att detta ska vara möjligt, måste jag göra mig av med en massa grejor. Inte minst kläder och skor.

Jag läste någonstans att en bra regel är att för varje ny sak som köps, måste två gamla slängas. Det vore som en piss i Mississippi hemma hos mig, här krävs radikalare tag. Fr o m idag gäller regeln att minst två saker/plagg ska ut ur hemmet varje dag och inget nytt får föras in. Bortsett från mat, dryck och hygienartiklar - och blommor. Jag måste få köpa blommor. Detta gäller fram till årsskiftet.

Efter det får jag se. Det här är bara början.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tips: Myrorna hämtar gärna saker.

Anonym sa...

Tips: Du har nytt jobb, finanskrisen skälver... Köp större vetja :-D

Ank sa...

Här ska inte köpas nytt!! Här ska röjas.

Och tack för tipset Annelie, jag har redan börjat packa kartonger. Det är nog bra att låta Myrorna komma och hämta - om jag åker dit själv kanske jag förleds att köpa nån ny burk eller Carmen Curlers eller nåt annat kul de har där.